ks. meiera 20G

Forum lokatorów ul. Ks. Meiera 20G


#1 2010-11-12 14:08:04

Magda Szlachta

Administrator

Zarejestrowany: 2010-11-03
Posty: 36
Punktów :   

ROZMOWA Z PANIĄ LUDMIŁĄ POLAK

Witam Państwa, w poniedziałek rozmawiałam z Panią Ludmiłą Polak. W związku ze znikomym zainteresowania Państwa nową ofertą i nie dosłaniem metraży wnioskuję że większość nie chce zmiany zarządcy. Dlatego też postanowiłam interweniować w inny sposób, czyli ustalić coś wiążącego z Panią L.
Poniżej w puntkach wyjaśnienie wielu kwestii.

Wyjaśnienie rachunku:

Każdy z Nas ma wpisany metraż mieszkania z aktu, w moim przypadku to 51,14 m2, mimo iż prawie 8,00m2 to balkon muszę płacić należność za 51,14m2 bo tak jest wpisane w akcie (to mój udział wynikający z ułamka jaki jest tam wpisany). Jeżeli chcemy płacić bez balkonu, to należy złożyć stosowny wniosek o nienaliczanie metrażu z balkonem, znając wcześniej jego metraż.


zaliczka eksploatacyjna metraż x 1,80zł obsługa bloku i opłata za zarządzanie 0,50 zł jest w tej kwocie
winda 1 lok. x 15zł - za konserwacje, niezależnie od wysokości Naszego bloku musimy tyle płacić
c.o. opłata stała metraż mieszkania x 0,60zł to wyliczenie z doświadczenia, że takie są straty ciepła na bloku o takiej powierzchni jak  Nasz. Mamy też własną kotłownię
wywóz śmieci 1,00 lok. x 20,00zł - koszt wywozu śmieci jest tak wysoki ponieważ spłacamy za kontenery które były podstawione gdy robiliśmy remonty, spłacamy kwotę ok. 4000zł. Gdy ją spłacimy będziemy płacić ok. 15zł za śmieci. W tym momencie podpisana jest umowa z Remondis na wywóz dwa razy w tygodniu (pon., czw.)

Ponadto, każdy z Nas mam prawo napisać w formie wniosku do Pani L. jakąś prośbę.
Ja np. mam zamiar zgłosić następujące wnioski:

1. Wniosek o założenie funduszu remontowego
2. Prośba o usunięcie śmieci z szybów wind
3. Wniosek o regulację fotokomórki na moim piętrze
4. Wniosek o wrzucanie wszelkich pism a zwłaszcza głosowań do skrzynek
5. Wniosek o domalowanie klatki schodowej na parterze
6. Jeżeli awaria w parkingu podziemnym nie zostanie ostatecznie naprawiona to zgłoszę wniosek o powołanie biegłego
7. Jeżeli nie chcą Państwo płacić za balkony musicie sobie opomiarować mieszkania i dopiero wtedy można zgłosić wniosek o nienaliczanie metrażu z balkonem
8. zaliczka za parking wchodzi w łączny udział właściciela i dlatego jest 100%, jeżeli ma być naliczane np. 1/2 to należy zgłosić wniosek, ale wtedy podniesie nam się koszt eksploatacji ze 1,80zł na wyższy prawdopodobie

Idąc tokiem dalszych zażaleń z zebrania:
1. Brak koszyka na ulotki przed blokiem - pojawi się w ciągu 14 dni od daty mojej rozmowy z Panią Ludmiłą
2. Brak tablicy ogłoszeń - 7-14 dni j/w
3. Brak numeracji pięter - 7-14 dni j/w
4. Wózkownia będzie po usunięciu usterki termin nieznany, choć ja powiedziałam Pani L. i mam nadzieje że Państwo mnie poproą że termin ten nie powinien być dłuższy niż 14 dni, wtedy też wystosuję wniosek o raport z usterek
5. brak raportu biegłych o stanie bloku - obowiązek raz na 5 lat i tak jak ze wszystkim można (każdy może, kto jest właścicielem) napisać wniosek o taki raport
6. sprawa monitoringu jest załatwiana, po mojej prośbie każdy z Pańtwa dostał informację do skrzynki

To tyle, jeżeli chodzi o zażalenia i niejasności.

Umowa o zarządzanie nie istnieje w formie pisemnej o tytule umowa o zarządzanie, Naszą umową jest akt notarialny, gdzie Alternatywa jest wpisana i ma dwa lata na wykazanie się. Zarządce można każdorazowo odwołać na zebraniu lokatorów które wg. przepisów odbywa się raz w roku. Tzn. jeżeli Pani L. zwoła zebranie i lokatorzy nie zgodzą się w toku głosowania na to aby nadal nim była zostaje odwołana (oczywiście musi być większość). W moim odczuciu zmiana w tym momencie (listopad, grudzień) nie jest dla Nas korzystna gdyż nie znamy jeszcze pełnych kosztów obsługi Naszego bloku. Nie mniej jednak jeżeli moje wnioski pozostaną bez oddzewu to będę w pełni zdeterminowana aby zarządcę odwołać.
Na tę chwilę mogę zrobić tyle ile Państwu napisałam czyli wystosować odpowiednie wnioski.
Nie mniej jednak wydaje mi się iż powinniśmy się ponownie spotkać i wybrać sobie osoby odpowiedzialne za kontakt z zarządcą, bo nawet jeśli kiedyś tego zarządcę odowłamy to jeżeli nie będziemy mieć osób odpowiedzialnych za kontakt z zarządcą nic nie będziemy wstanie zrobić. Musi być to osoba, która zbierze wnioski, prośby, zażalania i skontaktuje się bezpośrednio z firmą zarządzającą, bo w tym przypadku a może i w każdym innym (tego nie wiem) sam tel. może nie wystarczyć, bo nikt przecież rozmów nie nagrywa.

Pozdrawiam Państwa serdecznie

Magda Szlachta

Ps. nie ma teraz ciągłego dostępu do internetu, mój komputer chyba nie wytrzymał nadmiaru wrażereń dlatego też moja reakcja na Państwa wpisy może być nieco dłuższa:)
Ponadto nie wiem czy to co Pani L. mi powiedziała to prawa czy też mydlenie oczu tudzież co innego ale piszę to co wiem od niej.

Offline

 

#2 2010-11-12 19:14:29

spencer

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2010-11-04
Posty: 5
Punktów :   

Re: ROZMOWA Z PANIĄ LUDMIŁĄ POLAK

Witam,

Nie rozumiem dwóch kwestii a mianowicie:

1. O jaką zaliczkę na parking chodzi?
2. Po co już teraz fundusz remontowy?! Przecież budynek jest na gwarancji jeszcze ponad 2 lata więc po co już gromadzić te środki. zakłada Pani że się posypie jak tylko skończy się gwarancja? Teraz należy egzekwować warunki gwarancji a nie remontować za nasze pieniądze.

Jeśli mówimy o usterkach lub niedoróbkach to warto pochylić się nad brakiem wykończenia nad klinkierem w hallu przy windach (i nad windami). "szpece" nie wykończyły ścian (zatarcie, pomalowanie). Poza tym klinkier przed blokiem (schody) jest zasyfiony i nie zakonserwowany jak należy więc zaraz go trafi szlag. Co do monitoringu interesuje mnie miesięczny koszt utrzymania dzielony na MIESZKANIA a nie na liczbę udziałów a także to czy nagrania będą gromadzone i jeśli tak to kto będzie nimi administrował (bo monitoring bez rejestratorów jest od kant d... rozbić)

ogólnie przydałoby się porządne sprzątanie bo np. skrzynki P-Poż są w skandalicznym stanie.

Offline

 

#3 2010-11-13 10:47:31

grazynah

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2010-11-04
Posty: 4
Punktów :   

Re: ROZMOWA Z PANIĄ LUDMIŁĄ POLAK

Witam !
Jestem zdecydowanie za zmianą zarządcy. Na zebraniu prawie wszyscy przychylali się do Pani propozycji. Dlaczego mielibyśmy się wycofać. Listy usterek jakie tu powstają nie załatwią sprawy. Zarządca powinien odwiedzać budynek i na bieżąco je likwidować. Prościej  i efektywniej będzie zmienic zarządcę niż egzekwować od p.Ludmiły każdy drobiazg.
Pozdrawiam

Offline

 

#4 2010-11-14 20:00:54

Damian

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-11-04
Posty: 15
Punktów :   

Re: ROZMOWA Z PANIĄ LUDMIŁĄ POLAK

Witam,
Po pierwsze to dziękuję Pani Magdzie za poświęcony czas i zamieszczony opis.

Tak jak moja przedmówczyni jestem za zmianą zarządcy. Na liście podpisało się przecież około 30 osób - które swym podpisem potwierdziły przychylność co do zwołania zebrania celem zmiany zarządcy.
Proszę nie sugerować się brakiem aktywności na forum bo wydaje mi się ze dużo osób ma wrażenie że wypowiedziało się jednoznacznie składając podpis pod wnioskiem za zmianą.
Dyskusyjnym jest dla mnie zasadność czekania do następnego spotkania wspólnoty bo tracimy cały czas podczas okresu gwarancji, a nic na bloku z naprawdę poważnych usterek nie jest naprawiane. Jeżeli będzie wola ogółu by odczekać lub rzeczywiście jest to dla nas teraz nieopłacalne to rzeczywiście wtedy nie ma się co pieklić. Wydaje mi się tylko, że szkoda zmarnować taką okazję by z dobrym skutkiem poprawić jakość życia w Naszym bloku. W przyszłości może zabraknąć determinacji jeżeli to już raz rozejdzie się po kościach.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl